همانگونه که اشاره شد، نصب آسانسورهای هیدرولیکی هزینه‌ی کمتری نسبت به آسانسورهای کششی دارد و آن‌ها فضای کمتری را درون ساختمان اشغال می‌کنند. همچنین این‌گونه از آسانسورها در جابه‌جایی بارهای سنگین، از عملکرد بهتری برخوردار هستند چرا که آن‌ها نسبت به نوع کششی قدرت‌مندتر هستند.
از طرف دیگر، یکی از معایب اصلی آسانسورهای هیدرولیکی، سرعت پایین آن‌هاست. همچنین کارایی روغن به عنوان مایع هیدرولیک با تغییر دما می‌تواند دچار تغییر شود . بنابراین همیشه به سیستم کنترل نیاز است. این‌گونه آسانسورها سیستمی با حرارت بالا هستند که البته این موضوع با بکار گیری هیتر در درون مخزن روغن مرتفع شده و از سفت شدن آن جلوگیری می کند. روغن ممکن است زیر آسانسور درون زمین نشت کند و باعث آلودگی آب زیر زمین شود لذا نیاز به دقتی مضاعف در نصب دارد خصوصا ساخت مخزن و اتصالات . از جهت دیگر، این‌گونه از آسانسورها انرژی بیشتری را نسبت به آسانسورهای کششی مصرف می‌کنند. پمپ فشار روغن آن‌‌ها در خلاف جهت جاذبه و به سمت بالا عمل می‌کند اما این انرژی زمانی که به ارتفاع اولیه‌ی خود باز می‌گردد، از دست می‌رود و در مقابل در زمان پایین آمدن آسانسور مصرف انرژی تقریبا به صفر می رسد.
در مقابل باید توجه داشت که آسانسورهای کششی هزینه‌ی نصب بیشتری را می‌طلبد. همچنین این‌گونه از آسانسورها نگهداری سخت‌تری نسبت به نوع هیدرولیکی دارند.
همانگونه که در سطور بالا خواندید، استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمان‌های کم ارتفاع به دلیل هزینه‌ی نصب کم و نگهداری آسان، فضای اشغالی کمتر و همچنین آزادی در طراحی زیباتر انتخاب مناسبی است. از این رو در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که دارای ساختمان‌های کم‌ارتفاع زیادی هستند، این‌گونه از آسانسورها استفاده‌ی بسیار بالایی دارد. همچنین امنیت، این‌گونه از آسانسورها آن را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده ‌است